Polityka jakości
Wraz ze wzrostem świadomości pacjentów, wzrastają wymagania dla usług medycznych. Pacjenci oczekują skutecznej opieki zdrowotnej na wysokim poziomie, spełniającej ich potrzeby i jednocześnie zapewniającej poczucie bezpieczeństwa.
PRIORYTETEM NASZEGO DZIAŁANIA JEST ZAPEWNIENIE WSZECHSTRONNEJ OPIEKI CHORYM I ICH RODZINOM.
Zdając sobie spraw z tych tendencji Hospicjum „Światło” kładzie szczególny nacisk na jakość oferowanych świadczeń. Nieustannie też, w celu zaspokojenia oczekiwań odbiorców świadczonych przez nas usług, tj. naszych pacjentów i ich rodzin, podejmowane są działania mające za zadanie podnosić ich wartość.
Politykę jakości realizujemy poprzez:
- Przestrzeganie praw pacjenta.
- Stały rozwój poprzez doskonalenie świadczonych usług medycznych.
- Systematyczne podnoszenie kwalifikacji zatrudnionego personelu.
- Ciągłe modernizowanie posiadanej infrastruktury.
- Aktywne włączanie się wszystkich pracowników w doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością.
Mając na uwadze poprawę jakości świadczonych usług, opracowano i wdrożono System zarządzania jakością zgodnie z normą ISO 9001:2008. Najwyższy standard naszych usług potwierdzony został przyznaniem certyfikatu jakości. Certyfikat jakości jest dla hospicjum jednym z najbardziej pożądanych dokumentów, bo świadczący o wypełnianiu przez naszą placówkę najwyższych standardów i norm równorzędnych z tymi, jakie są określane dla wysokospecjalistycznych ośrodków w całej Unii Europejskiej.
Zadowolenie pacjentów Hospicjum „Światło” i ich rodzin jest nierozerwalnie związane z zaufaniem do pracowników naszej placówki. Pragnąc osiągnąć ten cel w trudnej rzeczywistości stale zmieniających się wymagań, narzuconych przez NFZ, świadczymy usługi medyczne na możliwie najwyższym poziomie.
Hospicjum „Światło” planuje i realizuje oferowane świadczenia tak, aby zawsze były one zgodne z przepisami prawa, wiedzą medyczną i jednocześnie spełniały oczekiwania oraz potrzeby naszych klientów, tj. pacjentów i ich rodzin.
Doskonalenie jakości oferowanych usług jest podstawowym celem Systemu Zarządzania Jakością. Właściwe wykorzystanie informacji od pacjentów i ich rodzin oraz pracowników, a także z innych źródeł, umożliwia podnoszenie satysfakcji odbiorców świadczonych usług oraz wzrost efektywności pracy.
Wysoka jakość i bezpieczeństwo realizacji świadczeń zdrowotnych w przypadku Hospicjum „Światło” nie jest sprawą przypadku, lecz efektem przemyślanego, starannie zaplanowanego i realizowanego procesu.